google

Google

Friday, August 20, 2010

CENDAWAN....CENDAWAN

Assalamualaikum......

Lama saya tak update blog ni.....
Bukan apa...cerita serai dah reda......
Alhamdulillah kilang proses minyak serai beroperasi dgn lancar...
Namun pemilik kilang terpaksa menghadkan pembelian serai kerana kekangan kewangan...

Saya?
Macam biasa mencuba mengusahakan cendawan tiram kelabu...
Permintaan amat menggalakkan di kawsan saya la....
Kawsan lain tu saya tak pasti...
Namun harga pasaran kawasan saya ni bersaing dgn cendawan dari Thailand...

So kalau pengusaha cendawan di KL/Selangor mungkin jual runcit harga RM 7-8 sekilo...
Saya disini harga runcit HANYA RM 5 sekilo
so lambat sikit nak jadi KAYA....hehehe

Pada masa sama saya tengah mencuba utk mempelbagaikan produk hiliran cendawan
Agar dapat mengatasi harga jualan yg sangat rendah....
Antara produk yg masih diperingkat percubaan ialah serunding cendawan...
Alhamdulillah dah menjadi serunding cendawan saya...
permintaan pun banyak jugak.....
Tapi luar dari kawasan saya la....
Rezeki kat luar kot...

Masalah sekarang nak mendapat bekalan cendawan segar
yg mencukupi utk 'cover' pasaran segar ...
dan juga untuk diproses menjadi serunding.....

Insya Allah selepas raya aidilfitri nanti akan hasilkan produk lain pulak...
sambil kekalkan produk sediada....
Doakan agar saya berjaya menghadapi rintangan....

SELAMAT BERPUASA RAMDAHAN AL_MUBARAK.....


No comments: